Брильов Денис Валентинович
Старший науковий співробітник, д. філос. н.
Основні наукові зацікавлення:
Ісламознавство
Релігія та конфлікт
Релігія та політика
Релігія та миротворчість
Основні напрями дослідницької роботи:
Історія ісламу в Україні та на пострадянському просторі
Сучасні суфійські рухи
Політичний активізм в ісламі
Релігія та націоналізм
Відомості про дисертацію:
Суфізм та ісламізм: глобальний та локальний контекст. Місце захисту дисертації:Київський національний університет ім. Тараса Шевченка, Київ, 2011.
Історія ісламу в Україні кінця XIX– початку ХХІ століть. Місце захисту дисертації:Національний педагогічний університет ім. М. Драгоманова, Київ, 2021.
Основні наукові праці:
Монографії
Аулін О., Брильов Д., Пророченко Н., Ярош О. Іслам і політика: ідеологія, рухи, організації. К., 2019.
Релігієзнавство: навчальний посібник / Наук. ред. Д.В. Брильов. К.: ДУХ І ЛІТЕРА, 2018.
Статті:
Kalenychenko, T.and D.Brylov.(2022, September 13). Ukrainian Religious Actors and Organizations After Russia’s Invasion: The Struggle for Peace. Transatlantic Policy Network on Religion and Diplomacy Policy Brief #2. Washington, DC: Berkley Center for Religion, Peace & World Affairs.
Brylov, D. “Les «légions musulmanes» de l’armée russe”. Bulletin de l’Observatoire international du religieux, N°37 [en ligne], mai 2022. https://obsreligion.cnrs.fr/bulletin/les-legions-musulmanes-de-larmee-russe-version-francaise/
Brylov, D. et T.Kalenychenko “«Celui qui sauveune vie sauve le monde entier»: les communautés religieuses ukrainiennes pendant la guerre”. Bulletin de l’Observatoire international du religieux, N°37 [enligne], mai 2022. https://obsreligion.cnrs.fr/bulletin/celui-qui-sauve-une-vie-sauve-le-monde-entier-les-communautes-religieuses-ukrainiennes-pendant-la-guerre-version-francaise/
Брильов, Д. (2022). “Марсельєзою по джигадизмові”, або французький досвід боротьби з ісламістською радикалізацією. Східний світ, (2), 95-109. https://doi.org/10.15407/orientw2022.02.095
Brylov, D. and T. Kalenychenko. (2022, March 30). Religious Mobilization in Ukraine. The United States Institute of Peace. https://www.usip.org/publications/2022/03/religious-mobilization-ukraine
Brylov, D. (2022).“The Islamic University in Ukraine: Between Ummah Interests and State Recognition”. In: Alibašić, A. (Ed.), Rethinking Islamic Education in Europe. Sarajevo: Center for Advanced Studies. 283-296.
Brylov, D. (2021).“Political Practices of Ukrainian Muslims: Between the Apolitical and the Radical,”e-Rhizome, 3(2): 103-120. doi: 10.5507/rh.2021.007
Brylov, D., Kalenychenko, T. and A. Kryshtal. (2021), The Religious Factor in Conflict Research on the Peacebuilding Potential of Religious Communities in Ukraine. Analytical Report. PAX.
Brylov, D. (2021). “Being a Minority: Muslim Minorities and Religious Education in Ukraine”. In: E. Aslan & M. Hermansen (Eds.), Religious Diversity at School: Educating for New Pluralistic Contexts, Springer VS, Wiesbaden. 363-376.
Brylov, D. and T. Kalenychenko. (2021). “Religion and Nationalism in Post-Soviet Space: Between State, Society and Nation”. In: J.S. Cornelio, F. Gauthier, T. Martikainen& L. Woodhead (Eds.), Routledge International Handbook of Religion in Global Society. New York: Routledge. 399-409. doi: 10.4324/9781315646435-33
Bogdan, O., Brylov, D. and T. Kalenychenko. (2021). “In Times of Crisis: Faith-Based Social Engagement and Religious Contestations in Ukraine Since Maidan 2013-2014”. In: M. Glatzer & P.C. Manuel (Eds), Faith-Based Organizations and Social Welfare: Associational Life and Religion in Contemporary Eastern Europe. London: Palgrave Macmillan. 81-103. doi: 10.1007/978-3-030-44707-6_5
Brylov, D. (2020). “Halal Industry of Ukraine in the Period of Independence.” Sociology of Islam, 8: 409-422. doi: 10.1163/22131418-08030005
Брильов Д. (2019). Українські мусульмани між релігією і політикою // Антропологія релігії: порівняльні студії від Прикарпаття до Кавказу / Уклад. К. Ваннер, Ю. Буйських. К.: Дух і Літера. С. 311-351.
Brylov, D. (2019, March). Challenges of religious situation in Ukraine. Analytical Report. PAX.
Brylov, D. (2019). “Die transnationale Sufi-Bewegung Al-Ahbasch in der Ukraine”, Religion und Gesellschaft in Ost und West, 7-8: 24-27.
Brylov, D. (2018). “Islam in Ukraine: Between the Ukrainian and the Russian Languages”, Religion, State & Society, 46 (2): 156-173. doi: 10.1080/09637494.2018.1456766
Брильов Д. До питання інституалізації мусульманської спільноти України: Духовне управління мусульман України «Умма» // СОФІЯ. Гуманітарно-релігієзнавчий вісник. 2018. № 2(11). С. 5-7.
Брильов Д.В. Реформаторські ідеї в середовищі мусульманського студентства початку ХХ століття: таємний з’їзд 1913 р. в Києві // Схід. 2018. № 1. С. 40-43.
Брильов Д.В. Державна політика в радянській Україні щодо мусульман в післявоєнний період (за матеріалами архіву Уповноваженого Ради в справах релігійних культів при Раді міністрів СРСР по УРСР) // Мультиверсум. Філософський альманах. 2017. Випуск 3-4(161-162). С. 173-181.
Brylov, D. (2016). “Transformed Perceptions of Islam and Muslims in Ukraine in the Wake of the Social and Political Changes Caused by Euromaidan”, in E. Aslan, R. Ebrahim & M. Hermansen (Eds.), Islam, Religions, and Pluralism in Europe, Springer VS, Wiesbaden. 267-284.
Brylov, D. (2015). “Ukrainske muslimer I væbnet Jihad med Rusland”, Magasinet rØst, 7: 16-19.
Brylov, D. (2014).“Ukrainian Modernist Groups in International Context,”Anthropology & Archeology of Eurasia, 53(3): 72-80.
Brylov, D. (2013). “Islamic Education Between Tradition and Modernization: The Ukrainian Example”, in E. Aslan & M. Rausch (Eds.)in cooperation with S. Sertkan and Z. Windisch, Islamic Education in Secular Societies, Wien: Peter Lang. 205-221.
Brylov D. and O.Yarosh (2011). “Muslim communities and Islamic network institutions in Ukraine: contesting authorities in shaping of Islamic localities.” In: K. Górak-Sosnowska (Ed.), Muslims in Poland and Eastern Europe: Widening the European Discourse on Islam, Warsaw: University of Warsaw. 252-265.
Brilow D. (2010). “Sufizm na Ukrainie: historyczna retrospekcja a stan współczesny,” NOMOS, 69/70: 31-38.